Dolce si RCS – batalia pentru microbisti, doua tactici diametral opuse

size1_74535_TELEVISIONCu UPC in corzi, Dolce si RCS au ramas singuri sa se bata pentru suprematie si cat mai multi abonati. Ambele firme au realizat valoarea continutului propriu, continut pe care abonatul il gaseste doar la ei. Numai ca fiecare are o tactica proprie.

Si, dupa cum vad eu lucrurile, daca unul joaca curat, celalalt foloseste orice mijloace si relatii de care dispune.

Avem pe de o parte RCS, care a investit bani multi cumparand:

  • cele mai importante ligi de fotbal din Europa
  • cele mai importante meciuri din campionatul intern
  • Formula 1 si Moto GP
  • marile turnee de tenis
  • handbal, volei, baschet etc.

De cealalta parte, Dolce are o optiune inferioara pentru campionatul intern si Euro 2102. Dar ce a facut pentru a transmite Euro 21012? A profitat de relatiile avute de Vlad Enachescu cu oamenii din TVR, care au preferat sa iasa TVR-ul in pierdere, pentru a avantaja Dolce. Vlad Enachescu este cel care a plecat de la TVR dupa ce a reusit sa lase televiziunea publica fara meciurile din campionatul intern. Asta dupa ce a renuntat la cariera de comentator mediocru.

Nu iau in calcul Liga Campionilor pentru ca acolo s-a cazut la pace si vor transmite toate meciurile atat Dolce, cat si RCS. Evident, TVR a ramas iar de caruta.

Asadar, avem in antiteza un operator care baga bani multi pentru a cumpara drepturi de televizare pentru majoritatea competitiilor importante si unul care face manevre pentru a iesi in fata.

Unii dintre noi, cand evaluam optiunile mercantile, suntem atenti si la astfel de aspecte. Iar pentru Dolce trebuie sa treaca multe ploi pentru a spala impresia de lipitoare condusa curat-murdar de oameni gri.

De asemenea, diferentele de tactica dintre cele doua companii sunt evidente si la nivel de marketing. Dolce, din postura de urmaritor, este prezenta cu reclame si parteneriate de tot felul cu diverse televiziuni. Nu stiu daca ati observat dar televiziuni precum RTV sau Realitatea, in cadrul minusculelor jurnale de stiri sportive, citeaza mai mereu Dolce. Doar atunci cand Digisport este unica sursa de imagini este citat, si atunci cu un crop suficient de mare pentru a scoate pe cat posibil sigla de pe ecran. Deh, Enachescu are relatii peste tot.

RCS, pe de alta parte, tace si face. Nu am vazut nicio camapanie de marketing pe TV de ani buni incoace. Au preferat sa cumpere drepturi de televizare cu acei bani. Si, dupa mine, bine au facut. E cel mai bun marketing. Pentru ca microbistul nu isi face abonament la cablu dupa stirile sportive de la RTV si Realitatea. Microbistul vrea sa vada sport. Punct.

Pentru toate aceste motive, diferenta de imagine dintre cele doua companii mi se pare enorma, evident in favoarea RCS. Este, in acelasi timp, o lectie si pentru altii: fa un lucru bun si corect, iar lumea te va aprecia; fa magarii, si nici cea mai geniala campanie de marketing nu te va mai inDulci.

3 thoughts on “Dolce si RCS – batalia pentru microbisti, doua tactici diametral opuse”

  1. esti chiar nesimtit!am avut rcs rds ,,au cel mai prost net,telefon si tv…am romtelecom de 5 luni si sincer sunt impecabili ..si pe langa asta au comentatori consacrati la dolce sport..uite sa vezi ce comentatori au digi sport..cred ca sunt dupa strada..uita-te te rog ce datorii au rcs rds…enorme si anormale pt o firma care se “RESPECTA“

      1. sa jignesc…?da tu vezi ce scrii?da macar zii adevaru ..zi cine e rds . spune ca are cele mai multe plangeri la opc si nu au autorizatie pe reteaua…:) si upc e mai ok ca rds..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *