Moartea revistelor IT – una neagra ÅŸi una albă

Odată cu iminentul faliment al revistei Chip, se pecetluiește moartea segmentului de IT din presa românească. Poate că, peste câţiva ani, când vremurile vor fi mai bune, se vor înfiinţa noi reviste. Dar acum situaţia e foarte tristă. Este tristă pentru că, deşi previzibil, momentul a fost grăbit de criză. Este tristă pentru toţi pasionaţii de IT. Reviste nu mai avem, târg nu mai avem.

Pentru mine personal, situaţia este cu atât mai tristă cu cât dispare revista căreia mi-am dedicat patru din viaţă şi unde m-am format profesional. Când am plecat de la revistă şi am început să lucrez în mediul online am pornit chiar de la ideea că presa scrisă va trece prin momente grele şi că în online este viitorul meu. Nu mi-am închipuit însă că se va ajunge la dezastru atât de repede.

[ad#ad-1]

Partea bună este că de falimentul presei de IT va profita online-ul. Mai precis site-urile de IT. Cum? Simplu: reclamă. O mulţime de firme din IT vedeau revistele ca principal mediu de promovare.

Dispariţia revistelor nu va determina firmele de IT să nu-şi mai facă reclamă. Doar că vor fi nevoite să-şi facă online, pe site-urile şi blogurile de IT. Bine, nu doar pe cele de IT, se vor orienta şi către blogurile şi site-urile generaliste cu trafic mare. Dar, în principal, site-urile de IT vor avea cel mai mult de câştigat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *