De ce e dispusă Microsoft să ofere Windows gratuit 

De puțin mai bine de un an, de când e Satya Nadella a devenit CEO, Microsoft pare o companie profund transformată, cu o filosofie schimbată și, per ansamblu, mult mai pozitivă în tot ceea ce face.

Omul a zis, când a fost înscăunat, că prioritățile companiei vor fi serviciile și mobile-ul. Și nu doar că s-a ținut de cuvânt, dar s-a mișcat repede și a luat chiar decizii importante în acest sens. 

Am tot văzut în ultimul an cum Microsoft a lucrat de zor și a lansat versiuni noi și update-uri majore ale aplicațiilor sale mobile pe principalele platforme, neglijând chiar Windows Phone pentru a fi cât mai prezentă pe Android și iOS. Suita Office și clientul de mail Outlook sunt doar două exemple. La fel s-a întâmplat și cu o parte a serviciilor online. Mai puțin Bing.

Dar marea revelaÈ›ie este noua abordare pe care Microsoft o are vis-a-vis de Windows. Faptul că Windows 10 va fi un update gratuit pentru o mare parte a utilizatorilor, inclusiv pentru cei care folosesc variante piratate, spune multe despre cât de departe este dispus să meargă Nadella, cu sprijinul lui Gates. Iar mie unul mi se pare că pentru Gates este un “I bet my company on it” reloaded.

Windows va fi locomotiva care va trebui să tragă după ea vagoanele Microsoft: online-ul, mobile-ul și restul. Acestea din urmă vor trebui să livreze utilizatorului avantaje unice, pe care concurența nu le poate strecura așa ușor pe PC. Va trebui să fie ceva care să-i comunice în clar celui care folosește Windows pe PC ce beneficii importante va avea dacă la sistemul de operare Microsoft pe care îl folosește (gratuit) atașează și alte produse Microsoft: o suită Office pe bază de abonament, un telefon / o tabletă în care găsește imediat fișierele și aplicațiile pe care le are pe PC, un motor de căutare aflat la un click distanță de taskbar, un client de mail, un serviciu de stocare online și altele. Totul ramificându-se de la Windows. De la Windows-ul de pe PC.

Cu ocazia asta Microsoft își va recăpăta și aura pozitivă. Acea imagine de companie care e de partea utilizatorului pe care Google a pierdut-o și pe care Apple nu a avut-o niciodată cu adevărat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *